søndag den 8. august 2010

Beach & Party

Jeg elsker, elsker, elsker Tel Aviv.

Hvis jeg skulle flytte til en hovedstad 6 måneder, ville jeg dog aldrig vælge denne by, for der er for lidt at se, for lidt at opleve.
Så hellere New York, Sydney eller Tokyo. En by med et "Y", for så lyder det så eksotisk. Sæby. Kan I høre den eksotiske klang i navnet? Det er i hvert fald langt væk. Fra mig.

Efter en hverdag med en arbejdsuge på 40 timer, velvidende at jeg skal hjem til et stress af praktiske opgaver med flytning til Århus og påbegyndelse af studie på Antropologi og etnografi (ja, jeg har besluttet mig), lovede jeg mig selv at mine sidste dage i Israel skulle bruges på strand og fest i Tel Aviv.

Jeg vidste godt at ingen af mine medvolontører ville joine denne plan, men jeg ville bo på et hostel, og sådan et sted skal man virkelig være socialt handicappet hvis man ikke møder nogen.
Lucky for me så skrev min kammerat Anders (den selvsamme Anders som fik mig til Israel) at han skulle til Mellemøsten med sine to fætre, og at de fløj fra Tel Aviv d. 9 august (samme dag som mig, blot 12 timer tidligere).

Jeg har haft nogle vidunderlige dage i Tel Aviv.
Jeg har vitterligt ikke lavet andet end at ligge på en strandseng om dagen, og gå på store nightclubs om natten.
Det var et fuldtidsarbejde at ligge på stranden. Ikke engang markedet eller shoppingcentrene har jeg besøgt, og jeg har kun læst tre sider i min bog. Jeg har bare dovnet den af.
Om aftenen når man var færdig på stranden, og drengene var færdige med at smukkesere sig, var det tid til aftensmad og partytime.
Jeg er vant til at gå i byen med mine veninder, men det var meget underholdende at gå i byen med drengene. Man kom ikke ind som nogle af de første, og man blev ikke tilbudt gratis drikkevarer, men man slap for den evindelige interesse fra hankøn idet man fulgtes med tre styk.

Hver aften blev der festet til den lyse morgen, og hver morgen var jeg på stranden klokken elleve og stegede mens drengene sov på vores hostel.

Det var rart at få varmet op til rustur.
Jeg elsker at gå i byen, og jeg elsker endnu mere at gå i byen i udlandet.

Det har været godt med strand og fest før jeg skal hjem. Jerusalem er kommet på afstand i min bevidsthed.
Lige nu føles det blot som en lækker sommerferie.

Men jeg smutter igen, jeg er blevet inviteret til øl og mad af nogle hollændere på mit hostel.

Cheers

Ingen kommentarer:

Send en kommentar